Давайте познайомимось з новим другом — ЧЕРЕПАШКОЮ.

На уроках інформатики вам буде представлена можливість відчути себе хоч і початківцями, але все ж програмістами. Комп’ютерне середовище, з яким ви познайомитесь, називається ЛогоМиры, чи, по-англійські, MicroWorlds (Мікроміри). В його основі лежить мова програмування Лого.

Зараз Лого отримала поширення по всьому світу. Вона дає можливість дітям зустрітися з чарівним світом програмування, який раніше був доступний лише спеціалістам. Ця мова включає в себе різноманіття команд, які дозволяють малювати, розв’язувати обчислювальні задачі, створювати мультфільми і робити багато іншого.

Середовище Лого відрізняє від інших те, що в ньому є об’єкт, який самий може виконувати конкретні дії (переміщуватися, повертатися), а також змінювати свої властивості (форму, розміри, колір і багато іншого). Цей об’єкт — черепашка. Звичайно, ці дії і перетворення відбуваються не без участі людини. Вона направляє черепашок, керуючи ними.

В ЛогоМирах є вбудований графічний редактор для різнобарвного оформлення мікросвіту, музичний редактор, «гардероб» з різноманітними костюмами для черепашок.

Ви спробуєте створити власний інтерфейс для керування вами ж створеного мікросвіту.

Моделюючи реальний світ у власних мультиплікаційних сюжетах, ви навчитеся дивитися на оточуючий вас світ більш уважно. Все створене вами на уроках буде зберігатися у вигляді проекту, який можна порівняти з альбомом для малювання. Правда, сторінки цього альбому – «живі». На кожному з них будуть діяти різні герої в запрограмованих вами ситуаціях.

Що ж, вперед

Для різних цілей людьми використовуються багато мов: це й азбука Морзе, і мова жестів, і система дорожніх знаків, і нотна грамота. Такі мови, хоч і не застосовуються широко в повсякденному житті, незамінні в конкретних випадках…

Навіть першокласник в наш час знає, що роботою комп’ютера керують програми. Комп’ютер не розуміє людської мови, і для спілкування з ним створено багато спеціальних мов. Вони називаються мовами програмування, так як з їх допомогою пишуться програми для комп’ютерів.

У багатьох з вас в дитинстві були іграшки, якими ви керували за допомогою пульта управління. Натискаючи на кнопки пульта, можна було переміщувати іграшку. Від майже такої ж іграшки з’явилася мова Лого. Американські вчені, вивчаючи проблеми управління, «грали» з  механічною іграшкою-черепашкою, яка розуміла деякі прості команди. Вона мала олівець, який міг опускатися та підніматися. Це дозволяло, керуючи черепашкою (рухаючи її вперед-назад, повертаючи її направо-наліво), малювати на листі паперу.

З поширенням комп’ютерів з’явилася комп’ютерна копія цієї іграшкаи. Мова керування черепашкою була названа Лого (що з грецької мови перекладається як «слово»).

Для того, щоб почати роботу з програмою ЛогоМиры, необхідно знайти на екрані монітора значок програми — черепашка з рюкзаком. Клацніть по ній двічі мишкою і перед Вами з’явиться робоче віконце програми.

Віконце програми складається ще з трьох вікон: Панелі інструментів (що ліворуч), Робочого листа (що прямо перед Вами), та віконця, яке складається ще з 3-х: Графічний редактор, Поле команд та Поле форм. Як працювати з цими віконцями описано у Вашому посібничку.

Отже, домашнє завдання:

  1. В зв’язку з тим, що Вам часто наведеться працювати з програмою ЛОГО, перше завдання Вам — закачати цю програми, натиснувши на цю ссилочку — Закачати (Закачати можна й тут)
  2. Прочитати матеріал посібника на сторінках 6-9.
  3. Дати відповіді на запитання після параграфа.
  4. Виконати завдання на сторінках 9-10.
  5. Виконати завдання 1, 2 в Робочому аркуші № 1.


2 Replies to “Давайте познайомимось з новим другом — ЧЕРЕПАШКОЮ.”

  1. я хочу працювати в лого а не скачувати можна якось цю програму не скачувати

Comments are closed.